m2



Hösten 2002 beslöt sig två mindre mäklarföretag i Göteborg för att bli ett. Vi sjösatte dem på marknaden med en ny identitet och en strategi som skiljer sig från konkurrenternas. Istället för att marknadsföra lediga objekt frågade vi människor var de vill bo.


Resultatet? Högst kännedom av samtliga mäklare på västkusten. Omsättningen ökade från 28 till 72 miljoner på tre år. Antalet anställda ökade från 16 till närmare 100, vilket gjorde m2 till landets snabbast växande mäklarföretag. Med över 20.000 intervjuade spekulanter har man också den största bostadsförmedlingen för ägda boenden på marknaden.


Lokalpatriotism
Var vill du bo?

Lanseringskampanj. Fysiska t-shirts med stadsdelsnamn hängdes upp på abribustavlor i staden. Efter kampanjperioden såldes de på m2:s kontor till förmån för Stadsmissionen. Uppföljningskampanjen syntes på göteborgarnas jackor och väskor i form av badges med stadsdelsnamn.





Registerkampanj

Uppföljningskampanj för att värva fler till Göteborgs största spekulantregister.




Inför U2
Kampanj med bilaga i GP

Under 2004 lanserade m2 en söktjänst för alla som letar bostad. En viktig ingrediens i marknadsföringen av den är t-shirts, badges och annat som gör mottagarna till en del av kampanjen.


}



Mäklarkampanj
Fokus på de anställda
Mäklarkampanj. Varje medarbetare på m2 puffade för sitt område genom annonsering och lokala events.





Folkets Sjukamp
Riktigt fri idrott

Folkets Sjukamp är ett återkommande evenemang som arrangeras av m2 med partners, där alla insamlade medel går till Stadsmissionen. Premiären skedde under den officiella EM-festen i Göteborg 2006, där unga och gamla kunde tävla i väldigt fri idrott. Över 8.000 människor deltog i Folkets Sjukamp under de 10 dagar evenemanget genomfördes. Dessutom samlades en kvarts miljon kronor in till Stadsmissionen.