Milk

Erik Olsson Fastighetsförmedling

Webb & visuell identitet

Erik Olsson website & grafisk identitet

Kategorier

Erik Olsson Fastighetsförmedling har givit säljarna bäst betalt åtta år i rad. Vårt uppdrag är att utveckla varumärket genom kommunikation som förmedlar det löftet. För att skapa en premiumkänsla varje gång man möter varumärket har vi tillsammans med Erik Olssons inhouseavdelning uppdaterat den visuella identiteten. Bildspråk, färger, typsnitt och tonalitet har anpassats för att fungera bättre i ett modernt medielandskap och ge ett sömlöst intryck när man rör sig mellan olika plattformar.

Med den nya webben får vi ett digitalt skyltfönster som speglar vilka vi är. Dessutom tar vi bättre hand om varje besökare genom att paketera vårt erbjudande på ett relevant sätt, oavsett var i processen man befinner sig.

Mikael Manniche, vice VD Erik Olsson Fastighetsförmedling

Den nya webbplatsen, som producerats tillsammans med Xlent, är utvecklad för att fungera lika väl i datorn, mobilen och surfplattan. Målet är att den ska förmedla värdet av en bättre mäklartjänst till alla besökare, oavsett om man når webben via Hemnet eller en sökmotor. Längs vägen spikade vi också upp målet att alla bostäder ska presenteras på samma överskådliga, attraktiva sätt som i tryckta medier, samtidigt som vi utnyttjar webbens möjligheter att fungera som ett digitalt nav i kommunikationen.