Milk

Mecenat

Social mediestrategi

Mecenat - Social mediestrategi

Kategorier

I dagens medielandskap har företag många nya kanaler att röra sig i. Mecenat är alla svenska studenters bästa vän för deras affär är att möjliggöra studentrabatter på tjänster och varor.
I workshopform tog vi, tillsammans med Mecenat, fram verktyg som förenklar och strukturerar arbetet i sociala medier. Frågor som vilka kanaler man ska satsa på, hur ofta man ska posta och vilken typ av innehåll målgruppen vill ha bemöttes och samlades i ett strategiskt dokument som Mecenat själva ansvarar för att förvalta.
Utöver workshopen ansvarade vi för att ta fram en årsplan i form av händelser som berör målgruppen. Årsplanen underlättar det löpande arbetet och hjälper Mecenat att planera upp sin produktion och frigör tid till att kunna agera på dagliga nyheter och händelser som rör målgruppen. Strategin täcker även praktiska verktyg att luta sig mot när inspirationen tryter samt knep för att nå en förbättrad edgerank och reach. Det som behövs för att lyckas i de sociala medier när man är Sveriges största aktör inom studentrabatter helt enkelt.

Utöver workshopen ansvarade vi för att ta fram en årsplan i form av händelser som berör målgruppen. Årsplanen underlättar det löpande arbetet och hjälper Mecenat att planera upp sin produktion och frigör tid till att kunna agera på dagliga nyheter och händelser som rör målgruppen.
Strategin täcker även praktiska verktyg att luta sig mot när inspirationen tryter samt knep för att nå en förbättrad edgerank och reach. Det som behövs för att lyckas i de sociala medier när man är Sveriges största aktör inom studentrabatter helt enkelt.
Feedback från Mecenat har varit mycket positiv och det gläder oss mycket att se hur utvecklingen ser ut – en varaktig skillnad i impressions, men framförallt också i reach som nedan diagram visar.