Milk

Universeum

The beasts are back!

Dinosaurs

Kategorier

65 miljoner år efter att kometen slog ned kom dinosaurierna tillbaka för att inta Göteborg och Universeum. Med utställningen Dinosaurs bjöd Universeum in till en världsunik satsning med åtta verklighetstrogna dinosaurier i naturlig storlek.

Den primära målgruppen för Universeum är barnfamiljer. Så när kampanjen togs fram tog vi självklart sikte på dem. När vi mätte kampanjens effekt visade det sig att sensationella 92 % av barnfamiljerna i Göteborg hade nåtts av vår kampanj. Och att hela 42 % av alla göteborgare som hade sett den var sugna på att besöka Universeum. Långt över genomsnittet! Det visade sig dessutom att det bara var 1 % som inte gillade kampanjen, även det siffror som sticker ut rejält från det vanliga. Slutsatsen av mätningen blev att dinofebern i Göteborg var ett faktum!

Vi har samarbetat med Universeum i arbetet med att ta fram koncept och grafisk identitet för utställningens kommunikation. Kampanjen har innefattat filmer, spårvagnsytor, tidningsannonser, retargetingbanners, utomhusenheter, radiospotar, innehållsplanering för samtliga av Universeums sociala kanaler och fasadvepor.