I över tjugo år har Tranpenad hjälpt företag och människor att växa. Med cirka 2000 anställda är de en av Sveriges största aktörer inom bemanning och rekrytering för lager, logistik, industri och e-handel.
De har länge engagerat sig inom idrotten och har hjälpt flera idrottsföreningar att växa. Ett åtagande som påminner mycket om deras kundlöfte, nämligen att de får sina anställda och deras kunders verksamheter att växa. Så när det var dags att se över deras varumärke och förtydliga deras erbjudande lät vi oss inspireras av just idrottens värld för de olika budskapen, bildspråket och innehållet.
I ett av våra första uppdrag för Tranpenad blev vi ombedda att attrahera nya medarbetare. Ganska snabbt märkte vi att det finns en hel del förutfattade meningar om lagerarbete och anställningsformen bemanning. Så för att börja slå hål på alla myter lät vi helt enkelt ett par medarbetare berätta mer om sin vardag på Tranpenad.
En viktig del i Tranpenads framgångssaga är att de har fullt fokus på att se till så deras anställda utvecklas, blir sedda och känner sig uppskattade. Ett resultat av att rätt person alltid arbetar med rätt uppgift hos dem. För likt ett lag, så är målen ett faktum först när alla som spelar befinner sig på rätt position och utför sina uppgifter rätt. Eller som i Tranpenads fall, det är då som de riktigt goda resultaten skapas ute hos deras kunder. Något som har fått sätta tonen i flera enheter åt dem.