En obekväm kudde

Mio

Mio är en av Sveriges ledande möbelkedjor. Som en av Cancerfondens samarbetspartners för Rosa Bandet ville de till förmån för kampanjen sälja en rosa kudde. Vi fick i uppdrag att marknadsföra kudden och på något sätt upplysa Mios kunder om vikten av att undersöka sina bröst.

Kampanj – Koncept – Design – Socialt

Vi sydde upp små rosa miniatyrkuddar och stoppade in dem innanför kuddfodralet på varje stor kudde. Utan att berätta det för någon. När köparen upptäckte knölen själva möttes de av en påminnelse om att undersöka sina bröst regelbundet.

Förutom att säljas i Mio-varuhus över hela landet gjordes ett PR-arbete som hjälpte kampanjen att rikta fokus på det viktiga arbete som Rosa Bandet gör. Kudden sålde slut, trendade i sociala medier och lyftes fram i morgonsoffor runtom i etern.

Kampanjen prisades med diplom i Guldägget och Gyllene Hjulet 2011.