nov 22, 2024

Slappna av i Warmbadhuset

För Warmbadhuset vid Slottsholmen i Västervik har vi nu producerat 3 nya filmer med Björn Ulvaeus sköna stämma. Du ser alla filmer på caset här.

nov 04, 2024

D Office har fått ny profil

Arkitekterna D Office ritar för livet. Och vi skapar ny grafisk profil och hemsida åt dem. Kika gärna in caset här.

sep 30, 2024

Biljardpalatset för alla

Ett roligt samarbete med Biljardpalatset är igång! Vi hjälper till med allt från grafisk design till SoMe-content och web. Nya hemsidan hittar du här.

jun 18, 2024

Den hållbara kraften

Kungälv Energi är det lokala energibolaget som förser sina invånare med klimatsmart el, fjärrvärme och fiber. Vi har tagit fram en ny företagsfilm som lyfter hur och varför.

maj 14, 2024

Billingehus 2.0

Då har Billingehus öppnat dörrarna till både hotell och spa. Och vårt arbete med visuell identitet och kommunikationsplattform är på plats. Grattis till en pigg 50-åring som fått nytt liv.

Se gärna vårt arbete här!

feb 27, 2024

Life in 360

Special Wheels varumärke Nitro fortsätter att trumma ut sitt budskap ”Stand out from standard” och befästa sin position som nordens största oberoende fälgleverantör. Årets film är en färgglad komposition i 3D, som enkelt kan förvandlas till film, print, banners och content för B2B och B2C inför våren.

nov 30, 2023

Eyes4work rullar ut!

Äntligen är Eyes4works nya hemsida live! Vi är glada över att ha fått förtroendet att ta fram web, ny varumärkesplattform och grafisk profil åt dem. Se deras nya hemsida här.

KungälvEnergi nyhet
okt 25, 2023

Positiv kraft från Kungälv Energi

Vi fick i uppdrag att utveckla och modernisera deras befintliga grafiska identitet och anpassa den för framtida behov, men utan att helt lämna det gamla bakom sig.

Resultatet kan du se mer av här.

sep 26, 2023

Higab har fått ny kostym

Säg Hi till Higabs nya look! Vart man än går i Göteborg så påminns man om Higab och deras uppdrag. Att vårda och förvalta husen som gör Göteborg. Vi är mycket stolta över att vi fick förtroendet att hjälpa Higab ta fram ny logotyp och brand book.

jun 15, 2023

Eyes4work ny kund!

Just nu arbetar vi för fullt med en ny varumärkesplattform och grafisk profil åt Eyes4work. Ett företag som sedan 2018 har arbetat för att minska utanförskap och främja inkludering genom att knyta ihop rätt kandidater med rätt verksamheter. Vi är både glada och stolta över att få möjlighet att vara med på deras fortsatta resa och göra skillnad på riktigt i samhället. Håll utkik framöver!

maj 05, 2023

Göteborgs Stad + Milk

Rosenlund & Kungshöjd är ett område under stor förändring när stan nu står inför sitt största utvecklingssprång på länge. Därför arbetar vi tillsammans med Stadsmiljöförvaltningen inom Göteborgs Stad med att ta fram olika aktiviteter och insatser för att göra livet lite lättare (och härligare) för boenden och besökare.

mar 24, 2023

Nytt uppdrag för Billingehus

I juni 2023 slår Billingehus upp portarna igen. Hotellet som ritades 1970 av Hans-Erland Heineman rymmer 240 rum, restauranger, spa och en fantastisk utsikt över Skövde, och moderniseras nu varsamt via Gert Wingårds penna. Vårt uppdrag omfattar kommunikationsstrategi, visuell identitet och kampanjarbete som sätter platsen på kartan i Sverige och utomlands. Superkul att få vara med och föra ett historiskt arv vidare in i framtiden tycker vi!

mar 03, 2023

Smart Eye på CES Las Vegas

Före Smart Eyes medverkan på CES Las Vegas, världens största techevent, var deras lösningar integrerade i 197 bilmodeller. Idag är de uppe i 205 design wins från 19 av världens största biltillverkare. Vår uppgift var att ta fram ett kommunikativt koncept för eventet, som ramade in mötet med varumärket och tekniken. Hela vägen från inbjudan till en personlig demonstration i Polestar 3.

sep 23, 2022

Stand out from standard

Vår kund Nitro Wheels siktar på att bli eftermarknadens förstaval under devisen ”stand out from standard”. För att visualisera fördelarna med fälgar för alla bilar och årstider har vi skapat en värld i 3D, som enkelt kan förvandlas till film, print, banners och content för B2B och B2C.

jun 20, 2022

Craft Circle

Vi har sedan 2021 arbetat tillsammans med Craft och deras initiativ för hållbarhet. Syftet är enkelt – att stimulera medvetna val som minimerar vår påverkan på miljön. Nu och på lång sikt.

Se caset här!

maj 30, 2022

Lights in Alingsås

Årets tema för Lights in Alingsås var Only One Earth som vi förlängde till 7.9 billion reflections och gav ett visuellt uttryck. Ett tema som ger var och en utrymme att reflektera, precis som ljuset kan göra. Läs mer på https://www.lightsinalingsas.se/

feb 15, 2022

Thank you for playing

Vår nya film för Craft Sportswear inom kategorin Teamwear är klar! En hyllning till laget och alla som bekämpar stillasittande. Linus Nordström regisserar och Fanny & Alexander producerar.

okt 29, 2021

Made with sports DNA

Active Corporate Wear. Made with sports DNA. Ny film för Craft Sportswear, regisserad av Linus Nordström och producerad av Fanny & Alexander.

okt 08, 2021

Lanseringsfilm för Nitro Wheels

Nitro Wheels tillverkar högteknologiska fälgar för eftermarknaden världen över. Vår lanseringsfilm för varumärket är framtagen för att fungera modulärt och som en sammanhängande presentation. För produktion står Per Norberg.

sep 23, 2021

Smart Eye släpper världsnyhet

Två ledande pionjärer inom AI går samman för att rädda fler liv på vägarna. Nyheten om att Smart Eye förvärvat amerikanska Affectiva lanserades genom en film, som rullat i Bloomberg, Dagens Industri och affärsmedier världen över.

maj 27, 2021

Brons i Caples Awards

Guld och brons går väl fint ihop? Igår belönades vår kampanj ”The Spotify Parenthesis” för Bye Bye Bicycle även med ett brons i europeiska The Caples Awards i kategorin ”Radical New Strategy”.

maj 20, 2021

Guld i Guldägget!

Igår tog vi emot den svenska kommunikationsbranschens mest prestigefyllda utmärkelse. Vår kampanj ”The Spotify Parenthesis” för Bye Bye Bicycle belönades med ett guldägg i kategorin Digitalt. Tack för en fin 20-årspresent Guldägget och Komm!

mar 25, 2021

Fyra år i rad i Guldägget

Där satt den! Vår kampanj The Spotify Parenthesis är nominerad i kategorin Digitalt i årets upplaga av Guldägget. Grymt stolta över att vår kreativitet uppmärksammas i Sveriges största tävling för kommunikation – för fjärde året i rad.

feb 14, 2021

Kvarteret Giraffen skänker reklamplats

Tillsammans med Kvarteret Giraffen ville vi sprida lite extra kärlek i Kalmar inför Alla Hjärtans Dag. Därför använde vi allt medieutrymme för hundratals kärlekshälsningar från och till Kalmarbor.

dec 22, 2020

Guld till Milk

Guld till oss i Resumés Månadens kampanj i kategorin alternativ media/innovation för vårt arbete The Spotify Parenthesis!

Läs mer här!

nov 02, 2020

Ny webb för Heed & Thom

Stilrena kök kräver stilren webb. Vi står för design, innehåll och produktion.

sep 07, 2020

Kv Victoria nominerat i Svenska Designpriset

Tillsammans med Wallenstam AB jobbar vi med att utveckla Kvarteret Victoria, ett citykvarter i centrala Göteborg för att stärka områdets attraktionskraft i e-handelstider. Idag är vi extra stolta över att frukten av vårt samarbete nominerats i Svenska Designpriset. Vill du rösta på vårt bidrag hittar du det i kategorin Grafisk Identitet. Under tiden håller vi tummarna för ett tredje SM-guld i design!

jun 04, 2020

Milk+Higab=Sant!

Efter vunnen upphandling i våras kan vi äntligen berätta att Milk+Higab=Sant! Milk kommer vara Higabs produktionsbyrå och partner de kommande året, håll utkik! Higab AB äger och förvaltar några av Göteborgs mest signifikanta byggnader som Konserthuset, Stora Saluhallen och Stadsmuseet för att nämna några.