Slappna av i Warmbadhuset
För Warmbadhuset vid Slottsholmen i Västervik har vi nu producerat 3 nya filmer med Björn Ulvaeus sköna stämma. Du ser alla filmer på caset här.
För Warmbadhuset vid Slottsholmen i Västervik har vi nu producerat 3 nya filmer med Björn Ulvaeus sköna stämma. Du ser alla filmer på caset här.
Arkitekterna D Office ritar för livet. Och vi skapar ny grafisk profil och hemsida åt dem. Kika gärna in caset här.
Ett roligt samarbete med Biljardpalatset är igång! Vi hjälper till med allt från grafisk design till SoMe-content och web. Nya hemsidan hittar du här.
Kungälv Energi är det lokala energibolaget som förser sina invånare med klimatsmart el, fjärrvärme och fiber. Vi har tagit fram en ny företagsfilm som lyfter hur och varför.
Då har Billingehus öppnat dörrarna till både hotell och spa. Och vårt arbete med visuell identitet och kommunikationsplattform är på plats. Grattis till en pigg 50-åring som fått nytt liv.
Se gärna vårt arbete här!
Special Wheels varumärke Nitro fortsätter att trumma ut sitt budskap ”Stand out from standard” och befästa sin position som nordens största oberoende fälgleverantör. Årets film är en färgglad komposition i 3D, som enkelt kan förvandlas till film, print, banners och content för B2B och B2C inför våren.
Äntligen är Eyes4works nya hemsida live! Vi är glada över att ha fått förtroendet att ta fram web, ny varumärkesplattform och grafisk profil åt dem. Se deras nya hemsida här.
Vi fick i uppdrag att utveckla och modernisera deras befintliga grafiska identitet och anpassa den för framtida behov, men utan att helt lämna det gamla bakom sig.
Resultatet kan du se mer av här.
Säg Hi till Higabs nya look! Vart man än går i Göteborg så påminns man om Higab och deras uppdrag. Att vårda och förvalta husen som gör Göteborg. Vi är mycket stolta över att vi fick förtroendet att hjälpa Higab ta fram ny logotyp och brand book.
Just nu arbetar vi för fullt med en ny varumärkesplattform och grafisk profil åt Eyes4work. Ett företag som sedan 2018 har arbetat för att minska utanförskap och främja inkludering genom att knyta ihop rätt kandidater med rätt verksamheter. Vi är både glada och stolta över att få möjlighet att vara med på deras fortsatta resa och göra skillnad på riktigt i samhället. Håll utkik framöver!
Rosenlund & Kungshöjd är ett område under stor förändring när stan nu står inför sitt största utvecklingssprång på länge. Därför arbetar vi tillsammans med Stadsmiljöförvaltningen inom Göteborgs Stad med att ta fram olika aktiviteter och insatser för att göra livet lite lättare (och härligare) för boenden och besökare.
I juni 2023 slår Billingehus upp portarna igen. Hotellet som ritades 1970 av Hans-Erland Heineman rymmer 240 rum, restauranger, spa och en fantastisk utsikt över Skövde, och moderniseras nu varsamt via Gert Wingårds penna. Vårt uppdrag omfattar kommunikationsstrategi, visuell identitet och kampanjarbete som sätter platsen på kartan i Sverige och utomlands. Superkul att få vara med och föra ett historiskt arv vidare in i framtiden tycker vi!
Före Smart Eyes medverkan på CES Las Vegas, världens största techevent, var deras lösningar integrerade i 197 bilmodeller. Idag är de uppe i 205 design wins från 19 av världens största biltillverkare. Vår uppgift var att ta fram ett kommunikativt koncept för eventet, som ramade in mötet med varumärket och tekniken. Hela vägen från inbjudan till en personlig demonstration i Polestar 3.
Vår kund Nitro Wheels siktar på att bli eftermarknadens förstaval under devisen ”stand out from standard”. För att visualisera fördelarna med fälgar för alla bilar och årstider har vi skapat en värld i 3D, som enkelt kan förvandlas till film, print, banners och content för B2B och B2C.
Vi har sedan 2021 arbetat tillsammans med Craft och deras initiativ för hållbarhet. Syftet är enkelt – att stimulera medvetna val som minimerar vår påverkan på miljön. Nu och på lång sikt.
Se caset här!
Årets tema för Lights in Alingsås var Only One Earth som vi förlängde till 7.9 billion reflections och gav ett visuellt uttryck. Ett tema som ger var och en utrymme att reflektera, precis som ljuset kan göra. Läs mer på https://www.lightsinalingsas.se/
Vår nya film för Craft Sportswear inom kategorin Teamwear är klar! En hyllning till laget och alla som bekämpar stillasittande. Linus Nordström regisserar och Fanny & Alexander producerar.
Active Corporate Wear. Made with sports DNA. Ny film för Craft Sportswear, regisserad av Linus Nordström och producerad av Fanny & Alexander.
Nitro Wheels tillverkar högteknologiska fälgar för eftermarknaden världen över. Vår lanseringsfilm för varumärket är framtagen för att fungera modulärt och som en sammanhängande presentation. För produktion står Per Norberg.
Två ledande pionjärer inom AI går samman för att rädda fler liv på vägarna. Nyheten om att Smart Eye förvärvat amerikanska Affectiva lanserades genom en film, som rullat i Bloomberg, Dagens Industri och affärsmedier världen över.
Guld och brons går väl fint ihop? Igår belönades vår kampanj ”The Spotify Parenthesis” för Bye Bye Bicycle även med ett brons i europeiska The Caples Awards i kategorin ”Radical New Strategy”.
Igår tog vi emot den svenska kommunikationsbranschens mest prestigefyllda utmärkelse. Vår kampanj ”The Spotify Parenthesis” för Bye Bye Bicycle belönades med ett guldägg i kategorin Digitalt. Tack för en fin 20-årspresent Guldägget och Komm!
Där satt den! Vår kampanj The Spotify Parenthesis är nominerad i kategorin Digitalt i årets upplaga av Guldägget. Grymt stolta över att vår kreativitet uppmärksammas i Sveriges största tävling för kommunikation – för fjärde året i rad.
Tillsammans med Kvarteret Giraffen ville vi sprida lite extra kärlek i Kalmar inför Alla Hjärtans Dag. Därför använde vi allt medieutrymme för hundratals kärlekshälsningar från och till Kalmarbor.
Guld till oss i Resumés Månadens kampanj i kategorin alternativ media/innovation för vårt arbete The Spotify Parenthesis!
Stilrena kök kräver stilren webb. Vi står för design, innehåll och produktion.
Tillsammans med Wallenstam AB jobbar vi med att utveckla Kvarteret Victoria, ett citykvarter i centrala Göteborg för att stärka områdets attraktionskraft i e-handelstider. Idag är vi extra stolta över att frukten av vårt samarbete nominerats i Svenska Designpriset. Vill du rösta på vårt bidrag hittar du det i kategorin Grafisk Identitet. Under tiden håller vi tummarna för ett tredje SM-guld i design!
Efter vunnen upphandling i våras kan vi äntligen berätta att Milk+Higab=Sant! Milk kommer vara Higabs produktionsbyrå och partner de kommande året, håll utkik! Higab AB äger och förvaltar några av Göteborgs mest signifikanta byggnader som Konserthuset, Stora Saluhallen och Stadsmuseet för att nämna några.